شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان با تعالیم و ارزش های اسلامی
کد خبر: 3536004
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
فرماندار فومن تشریح کرد:

شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان با تعالیم و ارزش های اسلامی

گروه اجتماعی: مومنی زاده گفت: ایجاد امکانات مناسب در جهت رشد و پرورش فکری و ذوق کودکان و نوجوانان و شکوفایی استعدادهای آنها براساس تعالیم و ارزش های اسلامی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان فومن روز گذشته، 14 مهر در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فومن، با اشاره به اهمیت توجه به کودک و نوجوان، اظهار کرد: ایجاد امکانات مناسب در جهت رشد و پرورش فکری و ذوق کودکان و نوجوانان و شکوفایی استعدادهای آنها براساس تعالیم و ارزش های اسلامی حائز اهمیت است.

وی افزود: کانون از مراکز موثر فرهنگی و هنری و آموزشی است که نقش تعیین کننده در ارتقای سطح دانش، آگاهی و خلاقیت و تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارد.

علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری دسترسی آسان و راحت کودکان و نوجوانان کشور به محصولات کانون پرورش فکری است.

وی هدف از راه اندازی این نمایشگاه و فروشگاه را تحقق بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: ششمین نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات این نهاد در استان گیلان در شهرستان فومن به بهره برداری رسید.

این مسئول فرهنگی با اشاره به هزینه بیش از 30 میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی و ملی برای تجهیزات و نوسازی این مرکز، تصریح کرد: در این مرکز بیش از 250 عنوان کتاب در رده های سنی کودک و نوجوان عرضه می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خاطرنشان کرد: رشت، آستارا، لاهیجان لنگرود و فومن شهرهایی هستند که این 6 مرکز در آنجا افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه گسترش این فروشگاه ها در کلیه شهرهای استان گیلان از برنامه های آتی این نهاد است، عنوان کرد: افتتاح یک مرکز دیگر در رشت و کوچصفهان از دیگر برنامه ها در آینده نزدیک است.

پورحسن در ادامه با اشاره به ضرورت وجود فضاهای مناسب برای راه اندازی این مرکز در سطح شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کانون های ما در سطح استان فاقد این پتانسیل و ظرفیت هستند.

وی ا اشاره به در پیش بودن هفته ملی کودک از 15 لغایت 20 مهر، گفت: از مهم ترین برنامه این نهاد در سال جاری 6 برنامه شاخص با همکاری شهرداری رشت در قالب تعزیه، نمایش، همایش شعر عاشورایی و... است که در عمارت کلاه فرنگی رشت اجرا می شود.

captcha